Հարցազրույց Պերճ Այվազյանի հետ, UBM Թեք, Բոստոն

Հունիսյան թողարկման համար iTechnology.am-ի թիմը զրուցեց Պերճ Այվազյանի հետ, ով  4G Համաշխարհային համաժողովի նախագահն է եւ  UBM Թեք-ի պրակտիկական մասին ղեկավարն է:  Պրն Այվազյանը այցելել էր Հայաստան մարտի 22-ին  iGyumri Գաղափարների տեխնոլոգիական համաժողովին մասնակցելու համար: Եկեք տեսնենք, թե ինչ ճանապարհ է անցել եւ որն է պրն. Այվազյանի հաջողության ճանապարհը:

 iTechnology.am: Յանկի Խմբում-ում Ձեր 23-ամյա կարիերայի ընթացքում դուք ղեկավարել եք ավելի քան 100 խորհրդատվական ծրագրեր: Կարող եք մեզ ներկայացնե Ձեր ացած ուղին եւ հաջողության բանալիները: 
Պերճ Այվազյան: Ես միշտ հետաքրքրվել եմ մեդիայով եւ հաղորդակցության տեխնոլոգիաներով, եւ ես հնարավորություն եմ ունեցել իմ կրթությունը կենտրոնացնել այս երեք ուղղությունների վրա  Բակնելի համալսարանում եւ Փենսիլվանիայի համալսարանի  Անենբերգի Հաղորդակցության դպրոցում: Մագիստրոսի աստիճանը ստանալուց հետո ես տեղափոխվեցի Բոստոն 1979թ.-ին եւ իացա խորհրդատվական ընկերության, որտեղ անցկացրել եմ 7 տարի կաբելային հեռուստատեսության եւ հեռարձակման նախագծերի վրա: Ապա 1986թ.-ին ես միացա Յանկի խմբին եւ ընդլայնեցի իմ ուսումնասիրությունների շրջանակը խորհրդատվական ոլորտում` կենտրոնանալով տելեկոմների, լայնարձակ հեռարձակման, ոչ կաբելային հեռարձակման եւ հաշվարկային տեսության վրա: Յանկի խումբը 1990-ականներին մեծ աճ գրանցեց` նոր ոլորտներում ընդլայնվելով եւ գրասենյակներ բացելով Եվրոպայում, Ասիայում եւ Լատինական Ամերիկայում: Ես ղեկավարել եմ ավելի քան 100 խորհրդատվական նախագծեր այս ժամանակահատվածի ընթացքում: Ես դարձա ընկերության գործադիր տնօրենը, երբ Յանկի խմբի հիմնադիրը վաճառեց կազմակերպությունը 1998թ.-ին: Ես ապա վաճառեցի այն  Reuters-ին, որպեսզի շարունակեինք մեր ընդլայնումը բջջային, ինտերնետի եւ էլ. առեւտրի ոլորտներում:

 

iTechnology.am: Դուք աշխատել եք 4G ցանցային տենոլոգիաներում եւ բջջային ինտերնետի հեղափոխության վկան եք եղել: Ինչ կարեւորագույն տեխնոլոգիաներ կան, որ հայ ստարտափերը պիտի կենտրոնանան մյուս ընկերությունների հանդեպ առավելոյթւոն ձեռք բերելու եւ բջջային հավելվածների շուկայում մրցունակ լինելու համար: 

Պերճ Այվազյան:
 Տեխնոլոգիական շուկան մեծ ազդեցոթյուն է կրել 4G-ից, մանրաթելային տեխնելոգիաներից եւ բջջային ինտերնետից: Եւ հիմա առաջ է գալիս նաեւ ամպային հաշվարկը եւ վիրտուալիզացիան: Մենք մի քանի հրաշալի ստարտափներ ունենք Հայաստանում, որ շատ հաջողակ են, ներառյալ.
·    Ինտեգրիենը, որի իրական ժամանակում վերուծական ծրագիրը ներգրավվել է VMware-ի  vCenter վիրտուալիզացված ամպային հիմքով մենեջմենթային համակարգի մեջ:
·    Vivacell-ը, որը դարձել է Հայաստանի առաջատար բջջային օպերատորը  եւ  4G տեխնոլոգիաների առաջատարը, այժմ էլ Ռուսաստանի առաջատար բջջային օպերատորի`  MTS-ի կազմում է:
·    Ucom-ը, որը կառուցեց Հայաստանի խոշորագույն մանրաթելային ցանցը եւ պլանավորում է նոր 4G բջջային ինտերնետի ցանց անցկացնել ամբողջ երկրում:
·    PicsArt -ը. որի նկարի խմբագրման հավելվածը ավելի քան 130 միլիոն ներբեռնումներ ունի եւ արդեն աշխարհում 13 միլիոն արվեստագետներ ունի իր համանքի մեջ:
Սակայն նորագույն հայկական ստարտափները պիտի կենտրոնանան որոշակի կարեւորագույն տեխնոլոգիաների վրա եւ լրացնեն բացերը, որն էլ իրենց ավելի կայունություն կտա ավելի մրցակցային շուկաներում, հավելվածների եւ սաքավորումների ոլորտներւոմ:
iTechnology.am: Դուք Հնդկաստանում 4G կոնֆերանսի նախագահողն եք http://www.4gworldindia.com: Շատ հայկական ընկերություններ կենտրոնացած են արեւմտյան զարգացած երկրների, Եվրոպայի եւ Հյուսիսային Ամերիկայի վրա: Ինչ կասեք Չինաստանի եւ նդկաստանի մասին որպես շուկաներ հայկական ընկերությունների համար: Ինչպես կարող են հայ ձեռնարկատերերը ուսումնասիրել այս հնարավորությունները:
Berge Ayvazian:  Ես համահիմնադրել եմ 4G World-ը հինգ տարի առաջ եւ հիմա նախագահում եմ կոնֆերանսը ԱՄՆ-ում, Արեւելյան Եվրոպայում, Թայլանդում, Չինաստանում եւ Հնդկաստանում: Ես մի քանի թրենդներ կարող եմ նշել, որ հայկական ընկերույթունները պիտի ուսումնասիրեն: Տեղական ինտերնետային եւ հավելվածներ ստեղծող ընկերությւոնները ստեղծել են արագ աճող եւ բարձր որակավորմամբ շուկաներ Չինաստանում եւ Հնդկաստանում, քանզի ցանկացել են ընդլանվել դեպի Ասիա եւ Աֆրիկա: Հայկական ընկերությունները պիտի ուսւոմնասիրեն նմանատիպ հնարավորությունները գործընկերներ գտնելու տարբերակներով: Օրինակ Buy.am-ը նոր առցանց խանութ է ավելի քան 50 խանութներով եւ 100 առաջատար բրենդների ապրանքների մեծ տեսականիով: Եթե այն Հայաստաի փոքր շուկայում հաջողակ է, ապա կարող է ընդլայնել իր գործունեությունը ավելի հեռավոր զագացող երկրներ մեր տարածաշրջանում: Մոդելը նույնն է, ինչ որ Ալիբաբայինը. այն նույնպես ստարտափից աճեց մինչեւ գիգանտ ընկերության մակարդակի:

4G LTE թրենդներ եւ հաջողված տեղակայումներ

Տեսանյութը` RCR Wireless News
iTechnology.am: Դուք ներգրավված եք հայկական ՏՏ ոլորտում դեռեւս 1990-ական թվականներին: Կարող եք ներկայացնել ինչպես ներգրավվեցիք եւ ինչ է տեղի ունեցել մինչ այժմ: նչ կառաջարկեք մեր այն ընթերցողներին, ովքեր ուզում են գործունեությւոն ծավալել Հայաստանի ՏՏ ոլորտում: 

Պերճ Այվազյան: Ես Հայաստանի առաջին ՏՏ ընկերություններից մեկի` Boomerang Software-ի ներդրողներից էի. այն էլ. առեւտրի եւ ինտերնետային անվտանագության ծրագրային լուծումների առաջին սպասարկողներից էր: Ես առաջին հայերից էի Ամերիկայում, որ կազմավորեցինք հայկական արձր տեխնոլոգիաների խորհուրդը (Արմենթեքը), եւ հետո ինձ հրավիրեցինք ամագործակցության ԻՏՁՄ-ի հետ, որպեսզի աջակցեինք ՏՏ ոլորտի զարգացմանը սկսած 2000թ.-ից: Միասին մենք հիմնադրեցինք SiliconArmenia.com-ը, հայկական ՏՏ պորտալը, որը պիտի գովազդեր հայկական ՏՏ ընկերությունները հիմնականում ԱՄՆ-ում, Եվրոպայում եւ տարածաշրջանային ՏՏ շուկաներում. ծրագիրը մասամբ ֆինանսավորվում էր Համաշխարհային բանկի տրամադրած դրամաշնորհային ծրագրով: Հայաստանը որոշել էր դառնալ հետխորհրդային Սիլիկոնյան Հովիտ, եւ 2012թ.-ի դեկտեմբերին ներկայացուցչական գրասենյակ բացեց Սիլիկոնյան Հովտում: Սկզբնական Արմենթեքը դարձավ այսօրվա Արմթեք Համաժողովը Linkedin-ում  ավելի քան 1,000 անդամներով: Մենք կանցկացնենք բարձր տեխնոլոգիական համաժողովը այս տարվա հոկտեմբերին Նյու Յորքում:
iTechnology.am: Ինչ կասեք Հայաստանում վերջին տարիների ՏՏ զարգացման մասին: Արդյոք ճիշտ եք համարում այն ուղղվածությունը, որ ոլորտը վերցրել է: Ինչ կազմակերպությունների օրինակներ կան, որ հաջողության են հասել եւ ոգեշնչում են մյուսներին:  Որը պիտի լնի այս ոլորտի հիմնական ուղղվածությունը Հայաստանում: 
Պերճ Այվազյան: Բարձր տեխնոլոգիաների ոլորտը  դարձել է հայկական տնտեսության ամենաարագ զարգացող ուղղությունը, եւ մենք արդեն գրավել ենք մի շարք համաշխարհային ընկերությունների, որոնք ներդրումներ են արել, կկամ կենրոններ են բացել: Այդպիսիք են օրինակ Synopsys-ը, Microsoft-ը, VMware-ը, Mentor Graphic-ը, GFI Software-ը եւ Atos Origin-ը: Այժմ 20-30 տեղական ծրագրային ապահովում առաջարկող ընկերություններ կան, ինչպիսիք են օրինակ local software companies within Armenia, and some such as Synergy International Systems have expanded rapidly in competitive global markets.  We have begun to launch new innovative start-ups such as LionsharpDigital Pomegranate and Instigate, and we have extended the tech economy from Yerevan to Gyumri.  But I see 2-3 major challenges facing the continued growth of Armenia’s high tech sector during the next five years:
·    limited and slow growing pool of trained tech workers with the skills companies can quickly leverage
·    over dependence on a large foreign companies in a few sectors  such as semiconductor design
·    narrow view of high tech as a separate sector whose growth depends on foreign investment and exports
We need to quickly expand the labor pool, emphasize innovation and entrepreneurship, and promote a domestic and regional market where software, apps, and IT technologies can help to transform and grow other economic sectors, such as energy, water resources, agriculture, medical/heath care and tourism.

iTechnology.am: Can you please share with our readers your impression and thoughts on the iGyumri Conference, the new Gyumri Technology Center and prospects of Gyumri becoming a true hub for creativity and technology.

Berge Ayvazian: I was pleased to chair the iGyumri Conference, showcase new start-ups and help launch the new Gyumri Technology Center during my last trip to Armenia.  Several companies including Apaga Technologies and Digital Pomegranate have already decided to locate in Armenia’s second city, and the Gyumri Information Technologies Center (GITC) will offer training to leverage local creativity and technology as an economic development tool. I believe these initiatives will help make Gyumri a prosperous international tech city driven by education, innovation and entrepreneurship.